טקטיקה
לאן ממשיכים עם פיתוחים טכנולוגיים?

לאן ממשיכים עם פיתוחים טכנולוגיים?


n החברה/הארגון - רקע:

חברה ישראלית מובילה פיתחה טכנולוגיה חדשה לקריאת מונים אוטומטית, להעברת הנתונים ועיבודם, ולחיוב הלקוח בממשק  .Web הטכנולוגיה היתה חדשנית ומעניינת, אך לחברה לא היה ברור באיזה תחום, באיזה שוק ובאיזה מדינות עליה למקד מאמצים; בהיעדר מידע שיווקי עדכני ומנותח שיווקית גם לא היה לחברה ברור מה יהיה תמהיל השיווק ואיזה מהלכים שיווקיים יקבעו את עתיד המוצר.
רקע: עם פתיחת שוקי התשתיות (חשמל, גז, מים ותקשורת) לתחרות בארה"ב וברבות ממדינות אירופה, נוצר הצורך ביתרון תחרותי: ספקיות התשתיות משחדלות להיות מונופול אזורי, או לאומי, וחייבות להתחרות על שרות ללקוח. המפתח לחדירה לשוק היה הצגת זמינות האינפורמציה על צריכת תשתיות ושימוש מושכל במידע זה: איתור זמני שיא, איתור בזבוז (דליפות), בקרת איכות, חיוב דיפרנציאלי לפי שעות, וגישה באמצעות אינטרנט.

 

n בעיה/ יעדים:
עד כמה יש הצדקה להמשיך בפיתוח הטכנולוגיה? 
מי הם שוקי היעד (מגזרים) המתאימים, באיזה מדינות, ומה גודלם?
מהם היתרונות היחסיים של הטכנולוגיה שפותחה בחברה בהשוואה לטכנולוגיות מתחרות על אותם שווקים?
מהם החסרונות היחסיים של הטכנולוגיה ושל החברה יחסית לשוק ולמתחרים?
מהם תנאי הבסיס לחדירה לאותם שווקים ומי הם מקבלי ההחלטות בכל שוק?
התנהגות צרכנים וצרכים קיימים ועתידיים של צרכנים
היעד: מיקוד אסטרטגיה שיווקית בעולם ובישראל ואיתור שוקי עוגן

 

n פתרון / פרויקט:
סקר ספרות שיווקית. סקר מאגרים מקצועיים, מאמרים מקצועיים ומחקרי מדף  מסווגים
ראיונות עומק עם מומחים מתחומים שונים ועם ספקים.
סקר שוק ראשוני מול צרכנים ומקבלי החלטות במקומות שונים בעולם
הצגת הגישות העסקיות המתאימות וכיוונים ליישום שיווקי – עסקי מתאים באיזורים שונים

 

n תוצאה:
הוצגו לחברה לקוחות פוטנציאליים, התנהגות צרכנים בתחומי אנרגיה שונים, חברות מתחרות, השחקניות המובילות בעולם – עוצמותיהן וחולשותיהן; הזדמנויות עסקיות ואיומים עסקיים, תרחישים אפשריים עם כניסתה של החברה לשווקים שונים, שיתופי פעולה אפשריים ושותפים פוטנציאליים, קונספטים שונים לטכנולוגיות החדשות, כיווני שוק, טכנולוגיות מתחרות, חקיקה במדינות שונות המקדמת, או מעכבת יישום הטכנולוגיה, הגישות העסקיות הקיימות במדינות שונות בתחום זה, מגמות מסתמנות לגבי אימוצה של הטכנולוגיה ועקומת חדירה צפויה לשוק, מגמות מסתמנות לגבי התנהגות עקומת מחירים לצרכן, הקפי עסקאות קיימים ותרחישים שונים להקפי עסקאות פוטנציאליים בשווקים שונים.
החברה קיבלה את המלצתנו ונכנסה בצורה מבוקרת לשני שווקים ראשונים, תוך צבירת ניסיון להמשך.

זהות הארגון תימסר לפי בקשה

   

 אם יש לך ענין לקבל מידע נוסף - צור קשר עכשיו

הדפסשלח לחבר
בניית אתרים