טקטיקה
שימור לקוחות בהשקעה "רזה"

שימור לקוחות בהשקעה "רזה"

  שימור לקוחות והעמקת השיווק והמכירות בארגוני שירות
וגם בארגונים החושבים שירות

n כמה עולה לכם נטישת לקוחות?                
חשוב רגע: מה הסיבה האמיתית לנטישת לקוחות את החברה בשנתיים - שלוש האחרונות? מי הלקוחות הבאים ש"יוותרו" על שירותיכם? האם לקוח שנשאר אתכם הוא בהכרח "לקוח נאמן"? מיהם הלקוחות שערכם העתידי שווה השקעה כבר היום, ומיהם הלקוחות שההשקעה בהם תרד לטמיון?  – קבלת תשובה באמצעות "כללי אצבע" מבטיחה תוצאות ירודות, ולרוב – כישלון. לתשובות יש השלכות עסקיות ארוכות טווח. ארגונים כלכליים הפועלים באוריינטציה עסקית-שיווקית בוחרים כיום בכלים ובמערכות "כבדות" כדי לקדם מתן מענה מתאים. אך לחברות לא מעטות אחרות אין מושג אמיתי מהי עלות נטישת לקוחות, שכן המערכות החשבונאיות שלהן מודדות רווחיות וערכים שוטפים לתקופה נוכחית/קודמת – ומתעלמות מהכנסות עתידיות. קח  בחשבון כי ארגון ממוצע משיג 65% מההכנסות שלו מלקוחות קיימים, וכי עלות רכישת לקוח חדש גבוהה פי 5-8 בממוצע מעלות שימור לקוחות. הנושא משמעותי עוד יותר לגבי חברות העובדות מול המגזר העסקי שאתו נחתמים חוזים לתקופות זמן ארוכות. נטישת לקוחות פוגעת לא רק בצד העסקי, כי אם גם במוניטין של החברה המבוסס על שירות – מה שמסב לה נזק מקיף ומשמעותי. היכולת לשמר לקוחות באופן סלקטיבי ולהעמיק את פעילותם כקונים היא נכס אסטרטגי לכל ארגון.

n היכן עוברת נקודת האיזון?
האם אתם יודעים באמת מהם מניעי הנטישה ומהם מאפייני הנוטשים אתכם? ומיהם הלקוחות הנאמנים-לכאורה? ומהו שווי עתידי של לקוחותיכם?  האם יש לכם די כלים כדי לבדל שיווקית-כלכלית-צרכנית בין לקוחותיכם? האם בדקתם השפעת נתונים חסרי-קשר-לכאורה על התנהגות צרכנים? ואיך ניתן לגייס דפוסים של התנהגות צרכנים לטובת העמקת המכירות? אלה רק חלק מן הנושאים שלהם משקל רב לגבי התוצאות העסקיות והשיווקיות. יש גופים המחליטים "לעקוף" את הגורמים החשובים ובוחרים "פתרון" אחד: הקמת "מועדון לקוחות", נושא עתיר השקעה שתוצאותיו מוטלות הרבה פעמים בספק. אחרים מחליטים על "שיפורים" אקראיים שאינם בהכרח המפתח להצלחה עסקית. השאלה הנשאלת היא, היכן עוברת נקודת האיזון בין ההשקעה בשירות, בשיווק ובקידום מכירות לבין תוצאותיה. החלטה על השקעה במזעור נטישות, בשימור לקוחות חכם וסלקטיבי, בשיפור השירות, בהעמקת השיווק והמכירות ובנושאים קרובים אחרים מחייבת הימנעות ממצב בו שימור לקוחות בא על חשבון ריווחיות.   
כאן אנחנו נכנסים לתמונה.

n פתרונות "תפורים" בהשקעה "רזה"
חב' טקטיקה יועצים מתמחה בשימור לקוחות, איתור מוקדים בעייתיים בקשרי לקוחות, ניתוחים סטטיסטיים-מתמטיים מתקדמים של נתוני לקוחות/רכישות/חוזים, ניתוח "פרופיל" לקוח, בנית אינטראקציות מניבות עם לקוחות, זיהוי הזדמנויות ומגמות וגיבוש פעילויות שיווק, שיפור השירות וקידום מכירות ממוקדות לקוח. הצלחתנו מתבססת על מקצוענות ושיטתיות ללא פשרות, על ידע עדכני רב-תחומי ועל 20 שנות ניסיון. לצד מערכות ופרויקטים "כבדים" אנו ערוכים לספק לארגונים עסקיים בינוניים תהליכי יעוץ  "תפורים"

n פרוייקט ייעוץ משולב כולל שלושה נושאי מפתח:

  • ניתוח שיווקי של נתוני צריכת לקוחות בשילוב סקרי on line
  • מסקנות שיווקיות ותובנות צרכניות עם דגש על היבטים שירותיים,  עסקיים וכלכליים.
  • גיבוש כלים ומהלכים לשימור לקוחות דיפרנציאלי ולהעמקת השיווק.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
  

 אם יש לך ענין לקבל מידע נוסף - צור קשר עכשיו

פרויקט לדוגמא בדף המידע   פרויקט לדוגמא בדף המידע
הדפסשלח לחבר
בניית אתרים